söndag 25 oktober 2009

Skåneland!!!

I fredags packade vi bilen och for mot Skåne och Vittsjö. Det var jag, Klas, Kaisa och hundarna, som åkte för att hälsa på familjen Fredriksen. Vi har lärt känna dem på våra årliga hydrocefalusträffar, men aldrig träffats vid sidan av dem förrut. Meningen var att Josefin och farmor också skulle följt med, eftersom Jossan och Axel är ganska lika. Vi var nyfikna på om de skulle ha utbyte av varandra. Men eftersom Jossan pendlat i feber och inte varit riktigt sig lik, bestämde vi oss för att åka utan henne. Nerresan gick bra. Kaisa somnade i Emmanljunga och vi fick väcka henne när vi kom fram. Familjen bor ute på landet och mina drömmar om ett torp började växa igen...

Axel
I familjen finns också, förutom mamma Anna och pappa Emil, 5-årige sonen Erik, som Kaisa kommer bra överens med. Fredagen blev lugn med mycket prat, tacos och så wiskey förståss. Vi bodde i en gäststuga på gården. Klas gick upp tidigt på morgonen för att följa med Emil på jakt. De var iväg en bra bit in på eftermiddagen. Anna, jag och Axels assistent tog barnen med oss ut i regnet och promenerade till granngården där det blev ridning...
Först ut var axel, som njöt i fulla drag.

Sen fick Kaisa också rida och visade att hon allt "kunde" själv.

Axel var väl inpackad så han förblev torr.
Även Erik fick rida en tur innan vi promenerade hemåt igen. Inne hoppade Kaisa och Erik in i badet direkt. Såg skönt ut. På eftermiddagen ficki jag min dos också...

Vi badade i badtunnan. Blev lite varmt mot slutet när temperaturen steg över 42 grader. Men vad mysigt det var att ligga i tunnan och titta ut över landskapet. Placeringen av tunnan var väl genomtänkt.
Efter badet blev det middag. Älgstek. Det var gott. Kvällen avslutades med ett spel (Europakunskap), som Klas och jag vann!!! Helgen har varit jättebra och vi har njutit av att bara vara. men när vi vaknade på söndagsmorgonen kom rastlösheten. Är så när man vet att man ska hem. Kom iväg tidigt. Stannade på Burger King och åt lunch och var hemma strax efter två. Nu längtar jag efter att Jossan ska komma hem...

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg ni har haft! Så skönt att ni kunde komma iväg iaf. Ni får se till att ses snart igen, och då kan säkert Jossan följa med :)

    Tack för titten på jättefina bilder!
    Kram Nina!

    SvaraRadera