lördag 31 oktober 2009

"Kortis" Helg!!!

I går åkte Jossan iväg för en helg hemifrån. Vi sa upp kortids från kommunen i maj och löste det privat, via assistans, istället. Personalen har henne hemma hos sig och det funkar jätte bra än så länge, då Jossan inte är tung. Jossan trivs mycket bättre med den lösningen. Personalen byter sinsemellan och vi är hellediga från kl. 18 på fredagen till kl 15 på söndagen. Tidigare var vi lediga till måndag kl 16, men det känner vi inte behov av.



I övrigt har jag skickat mail till orförand i landstingsfullmäktige om trångsynt sjukvård, men får inget svar. Funderar på att vidarebefodra det till hela styrelsen och till henne på Kullbergska som sa ifrån om att ta emot Josefin. Är faktiskt riktigt irriterad på detta, mycket mer irriterad än jag brukar bli, men tycker också att det var så småaktigt. (Undra om vi kan få färdtjänst till Eskilstuna den kväll vi måste dit). fast själva resan i sig (och att betala den) är inte problemet, det är Josefin jag tänker på. Att hon ska sitta i bilen i dryga timmen, vänta på akuten, ta ett prov, sitta i bilen dryga timmen igen... när hon kunde ligga hemma i sängen istället.


Nu har jag avreagerat mig lite igen. Nu ska det rensas ur i klädkammaren och nya garderoben ska in. Nästa vecka kommer målare och fixar lekhallen uppe åt oss. Den har blivit stående halvfärdig i ett år. Vore nåt för arga snickaren!!!

1 kommentar:

  1. Skönt å avreagera sig ibland :) Men jag hoppas ni får ett vettigt svar! Verkar ju inte klokt det där!!

    Vilken bra lösning ni har hittat för avlastning, med Jossans trygga assistenter :)

    Ha en skön helg!
    Kram Nina!

    SvaraRadera