onsdag 21 oktober 2009

Ridning


Idag började jag morgonen med massage. Tusan så ont det gjorde samtidigt som det var skönt. Har en hel del knutar så nu är det massage inbokat en gång i veckan fram tills jag ska till New York den 14 november. Lagom mör efter massagen åkte jag till jobbet. Men lyxade till rejält idag för smet kl. halv två för att följa med Jossan på handikappridningen i Vingåker. Och vilken tur det var för Jossan var på strålande humör och kämpade i 25 minuter. Sista fem minutrarna låg hon och sov på hästryggen. Jossan ligger bak och fram över hästens rygg, med huvudet på dne breda rumpan. Det gillar hon....



Vi har, under en tid, pratat om att åka till Skåne för att hälsa på en familj där , som vi lärt känna via hydrochatten. Deras, son Axel är inte helt olik Jossan, och lillebror Erik leker bra med Kaisa. Tyvärr har Jossan varit sjuk och vi har fått skjuta på resan. I morse bestämde vi att Klas, jag och Kaisa åker själva i helgen. Farmor och farfar jobbar i helgen, så de har ändå Jossan hemma hos sig. Vi tar en myshelg och ska visst få äta älg. De bor på landet så hundarna får följa med...



Vad gäller Jossan och sovandet, så funkar det inte alls. I natt var hon vaken mellan 23 och 04. Jag sover en våning ovanför henne, lite snett ovanför till och med, och jag sover med öronproppar. Trots det vaknade jag halv tre av att hon skrek rätt ut en kort stund. Då är det inte lätt att ligga kvar i sängen, men som tur var slutade hon direkt. Brosan har god hand med henne...
Inatt är det farmor som jobbar. Hon kom precis hit. Tror att jag ska låna Jossan lite och mysa en stund i soffan med henne.

1 kommentar:

  1. Men ååå vad gosigt det ser ut på hästryggen!! :)

    Förstår att det inte är lätt att ligga kvar i sängen när ens barn skriker.. Men det är ju skönt att ni har folk runt Jossan som ni kan lita på. Då är det ju lättare att lämna över ansvaret och slappna av.

    Mysigt med en miniresa till goda vänner tillsammans med Kaisa :)

    Ha det så bra!
    Kram Nina!

    SvaraRadera