lördag 2 januari 2010

Två bloggar blir till en!

Nu har jag bestämt mig för att slå ihop mina två bloggar till en. Kanske skriver mer då! Den gamla 07-09, som handlar mycket om hundar och familjen går att läsa på: '


http://tanjastankar.blogspot.com/


Nyårsafton har passerat. hade en toppentrevlig kväll. Kaisa var förväntansfull hela dagen


Bilderna visar att dte är männen som står före maten, fast det inte riktigt var helsannt. Klas fixade sallad och stekte suverän älgfilé.

Robert tillagade förrätten, som var så god så...
Jag bakade bröd och gjorde en potatisgratäng. Enda fotot som jag var med på var så suddigt att det inte var någon idé att ta med den. mannen var då fotograf...

Kära gumman, Annelee, stog för desserten. Så trerätters med gott vin till blev det.

Åsa, som har handen gipsad efter fall från en häst, slapp matlagningen men fick roa oss andra, eller om det var hon som blev road. Kul var det i alla fall. Barnen var suveräna och roade sig själva mest hela tiden. Ebba kramar om mamma en snabbis. Albin var som jag, fastnade inte heller på foton...

Till och med sonen, som nästan aldrig är hemma nuförtiden, kom hem för att äta och umgås ett tag. Men försvann igen lagom till tolvslaget. Kommer väl hem på tisdag igen, då han ska jobba med Jossan.


Jossan var på strålande humör, som hon är mest hela tiden just nu. Farmor jobbade på kvällen så hon fick njuta av måltiden med oss. Trodde nog att Jossan skulle få svårt att somna, men icke. Funkade bra. Vid 12-slaget var vi ute på gatan och skålade in nya året och tittade på alla fyrverkerierna. Var första året som Kaisa inte tyckte att de var otäckt. Sen stannade barnen ute och lekte i snön ett tag innan svärmor , så snällt, skjutsade hem gästerna. Var precis som det ska vara. God mat, trevligt sällskap och många skratt.


Igår var det segt mest hela dagen. Vad kan det bero på tro? Blev mest att ligga och se på film i soffan. Jossan åkte iväg på sin avlastningshelg och lugnet lade sig över oss andra. i morse gick jag upp, hör och häpna, kl 10.30. Var sååå skönt att bara ligga och dra sig och somnade faktiskt om, vilket jag sällan gör. Idag funderar vi på att gå på bio med Kaisa och se Alvin och gänget 2...


Och Ebba då. Jag har en köpare på gång, men skriver inget mer om det fören det är helt klart. Meningen var att hon skulle bli hämtad igår, men så fick hon noskvalster och jag vill behandla klart henne först. På torsdag ska hon ta sista sprutan och sen får vi se om hon flyttar. Kommer naturligtvis att bli jätte tomt, för hon tar ju en hel del plats, samtidigt känns det som vi gör rätt. När Ebba flyttat ska jag nog slå ihop mina två hemsidor till en gemensam istället.


Nästa vecka är jag ledig alla dagar utom torsdagen. Klas var hermma förra veckan så att Kaisa slapp fritis. Nu är det min tur. Skönt, även om jag verkligen trivs på mitt jobb. Känner att vi måste börja marknadsföra oss mer på jobbet och få in lite nya kunder. Det är den biten som jag känner att jag är bäst på, att hjälpa till och skriva ansökningar. Det är utmanande. Men finns mycket kring vardagen hos bruakrna som är stimulerande också, och alla trevliga människor jag träffar hela tiden. Måste ha ett av världens bästa jobb!!!


God Fortsättning På Er Alla!!!

2 kommentarer:

  1. Världens bästa jobb har jag! Men ditt kommer kanske god tvåa då?! ;)

    Vilket mysigt nyårsfirande ni hade! Skönt att ni mår bra nu!

    God fortsättning!
    Kram Nina!
    P.S. Tack för kommentaren! :)

    SvaraRadera
  2. God fortsättning!! Verkar som ni haft ett bra nyår!!

    Är det en hund, som ni ska/blivit av med? En valp eller?

    SvaraRadera