måndag 4 januari 2010

Ebba

Dags att ta nya friska tag kring försäljningen av Ebba. Fick säkert 15 svar på förra annonseringen, men jag ställde så mycket frågor så jag tappade folk på vägen. Och det var väl meningen, är kräsen på var hon hamnar. Hade ett par spekulanter som var mer intressanta. Mitt i allt fick Ebba noskvalster, lät som en gris här hemma. Veterinärbesök och tre veckors behandling. På torsdag ska hon få sista sprutan, sen är hon färdig för eventuell flytt.


Ebba är absolut ingen problemhund, men jag misstänker att hon är ganska understimulerad. Ebba har alltid varit mycket hund, väldigt energisk. När hon var mindre gjorde jag mycket mer med henne, men nu när jag börjat jobba märker vi att hon blir lite "stressad" av situationen. Hon gillar inte alls att jag är borta så mycket, van som hon är med att jag är hemma och att hon alltid får vara med. Så helst ska hon någonstans där man är hemma mycket. Naturligtvis går det att lämna henne själv, men inte varje dag. Det gillar hon inte alls. resultatet blir att hon följer mig var än jag går och när jag snubblar på henne för tredje gången är jag ganska irriterad. Blir ingen bra situation för någon av oss. Jag skulle vilja att Ebba kom till ett aktivt hem, ett hem där hon får jobba både fysiskt och psykiskt, spår, agility etc. Ebba är en glad och trevlig hund, svansen går i ett på henne. Fungerar utmärkt med både barn och katt, fast katten tycker hon är lite för kul ibland, men en katt är en katt och ingen hund kan rå på dem... Enda åverkan som Ebba gör hemma idag är om Kaisa lämnar barbiedocka på golvet då hundarna är ensamma. Då finns en risk att vi har ytterligare en handikappad docka, för dom är goda att tugga på. Annars förstörs här ingenting. fast glömmer vi att stänga toadörren och har använda blöjor i sophinken då finns det att göra när vi kommer hem, men där är Lexi lika skyldig!!! Satte in lite foton på Ebba.

Valp och utställningspriser...

Poserar med Lexi
Snöhund
Söt
1 år

1 kommentar:

  1. Så klart måste Ebba komma till rätt ställe! Hoppas ni hittar nån som inte bor för långt bort, då kanske ni kan träffa henne ibland :)

    Kram Nina!

    SvaraRadera