onsdag 16 december 2009

God Jul

Som ni ser på bilden har vi en glad tjej. Har aldrig hört henne skratta så mycket högt som hon gör just nu. Tänk om det har vänt!!! Äntligen. har väl inte varit det bästa året, men mycket bra har också hänt. Jag trivs utmärkt på nya jobbet. Vet att en del tycket det var konstigt att jag valde bort lediga dagar och jobba nätter med Jossan, mot dagjobb. Men jag har inte ångrat mig. Stimulerande för hjärnan och tänk vad mycket härliga människor jag får träffa. Jag har nog världens näst bästa jobb (enlig mig). Det bästa har Jossans assistent Anna som jobbar 40 timmar i veckan med henne dagtid. Då är hon inte förälder utan har lilla pärlan som jobb. Och vilket jobb hon gör. Hon är bäst av dem bästa. Hon är en klippa och vardagen skulle absolut inte funka så bra som den gör utan henne. Dessutom är hon livegen, strängt förbjuden att byta jobb. Hon skulle bara våga!!!


Och Jossan har börjat använda händerna mer efter att hon fick Baklofen. Mår allmänt mycket bätre när hon slipper vara spasmisk hela tiden. Hon har målat fingerfärg och varit med och stöpt ljus. Leker med lekbågen. Jag har beställt badväst åt henne i julklapp från Varsam. Kan inte påstå att den var billig, men äntligen hittade jag något som hon verkligen behövde.


Och på skolan går magsjuka så Jossan är hemma. På fredag är Anna ledig så jag ska vara hemma från ena jobbet och jobba som assistent. Var meningen att vi skulle gå på avslutning på skolan men nu får vi shoppa julklappar istället.

3 kommentarer:

  1. Ååh, vilket härligt inlägg! :) Det räcker ju att titta på Jossan så blir man glad i hela kroppen! Det har ju pratats en hel del om att sprida ett leeende... Ja, det smittar verkligen!
    Såå skönt att det verkar ha vänt!

    Ha det bra idag, och en mysig julklappsdag imorrn!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Hej "Mamma Tanja"!!!

    Va kul att du tittade in hos mig!! Hon e ju så bedårande söt, din Josefin!! O jag håller med Nina, vilket smile!! Grattis till att det går så bra!

    Hälsningar från en annan mamma Tanja ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jossan är en helt underbar liten tjej! Härligt att få lära känna henne. Ha en skön jul så syns vi i skolan igen! Marianne

    SvaraRadera